60. a 70. léta
Zlatá šedesátá. Období svěží, mladé a vzrušující. Léta změn, prosperity, dobývání vesmíru a technického pokroku. Design vládne jasnými geometrickými formami, zářivými barvami a materiálem číslo jedna je bezesporu plast, který vytlačuje ostatní tradiční materiály. Propast, která kdysi stála mezi vysokým a nízkým uměním je najednou zdrojem inspirace a jedno se ovlivňuje druhým. Designéři podobně jako umělci, začínají hovořit jazykem popartu a využívat jeho komunikační prostředky - pestrou barevnost, neomalenost, inspiraci velkoměstskou kulturou a každodenním životem. Vedle poprartu, který oslavuje konzumní společnost, stojí v průmyslovém designu 60. let proud zvaný Space Age, neboli kosmický věk, který je fascinován dobýváním kosmu a novými technickými možnostmi. Charakterizuje ho využívání bílých a stříbrných tónů, zaoblených tvarů, reflexních povrchů a futuristických forem. Někteří designéři experimentovali s návrhy “inteligentního nábytku” nebo s nábytkovými sestavami připomínajícími interiér vesmírných lodí.